Atilla Birtha, Digital Marketing Strategist si fondator al agentiei Proclick. De mai bine de 10 ani ajuta companiile si magazinele online sa ne promoveze mai bine si sa atraga clientii pe site. A lucrat cu nume mari ca Elefant.ro, eJobs.ro, evoMag.ro, PCGarage.ro, BestKids.ro, F64.ro precum si multe alte companii.

Attila participa activ la conferinte si workshop-uri in calitate de speaker sau educator. Anul acesta vine la TeCOMM Bucuresti pentru a sustine un workshop interactiv cu proprietarii de magazine online si nu numai.

TeCOMM Bucuresti 2017 este evenimentul premium care are loc in fiecare an la Cluj si la Bucuresti. Reuneste peste 300 de participanti si proprietari de magazine online care dezbate subiectele si trend-urile din ecommerce.

Care sunt principalele 3 aspecte pe care trebuie sa le ai in vedere in momentul in care incepi sa realizezi marketing online pentru propria companie?

Primul aspect important este sa-ti stabilesti obiective reale, care sa fie SMART (specifice, masurabile, accesibile, realistice si incadrate in timp). Al doilea aspect este sa avem in vedere tipurile de targetare oferite de catre Google sau platformele de social media. Astfel putem transmite mesaje personalizate publiculului tinta, utilizand diverse segmente, in functie de nivelul la care se afla un utilizator in procesul de achizitie (sales funnel). Al treilea aspect important este sa stabilim bugetul in functie de obiective. Trebuie sa intelegem ca bugetul e proportonal cu rezultatele. Un buget mic, nu ne va permite sa avem rezultate foarte mari.

Care sunt lucrurile de care tii personal cont in marketing?

Noi ca agentie incercam sa fim cat mai transparenti atat in relatia cu clientii, cat si prin campaniile pe care le implementam. Personal, nu mi-a placut niciodata “senzationalul” din media si consider ca trebuie sa lasi oamenii sa vorbeasca despre tine, despre munca sau realizarile tale.

Care este cea mai importanta si eficienta campanie de marketing organizata? Care a fost elementul sau de succes?

Fiecare campanie pe care o implementam e importanta. Cat despre eficienta, incercam de fiecare data sa scoatem ce e mai bun dintr-o campanie si poate tocmai acesta e si elementul de succes al campaniilor de care ne ocupam. Ca si exemplu as putea sa numesc proiectul de restructare a contului unuia dintre cele mai mari siteuri de recrutare online. Din punct de vedere tehnic acest proiect a fost o mare provocare pentru agentia noastra. A trebuit sa targetam in functie de jobul cautat si de locul utilizatorului. Acum, din punct de vedere al numarului de campanii si cuvinte cheie, contul e unul din cele mai mari gestionate de noi. Vorbim de sute de campanii si sute de mii de cuvinte cheie active.

Fiecare campanie e un challenge pentru noi si cu fiecare campanie incercam sa ne auto-depasim.

De cand au aparut smartphone-urile, o parte din publicitate a migrat in aceasta zona. Care crezi ca sunt cele mai eficiente metode de livrare a reclamelor pe telefoanele mobile?

Aici depinde de business la business. Daca vorbim despre e-commerce, consider ca social media si Adwords ar fi must-have. Insa daca vorbim despre zona de servicii, exista campaniile call-only care pot fi folosite cu succes din platforma Adwords.

Care sunt preturile reale ale unei strategii de comunicare in mediul online (site, promovare, retele de socializare etc.)?

Nu cred ca se poate spune o cifra aproximativa. Sunt foarte multi factori de luat in considerare atunci cand se stabilesc costurile: marimea business-ului, vechimea, obiectivele, etc. Se poate pleca de la un buget lunar de 200 euro si in functie de obiectivele stabilite poate ajunge la practic orice suma.

Care sunt top 3 probleme cu care se confrunta magazinele online din Romania?

In relatiile cu agentiile multe companii se confrunta cu probleme de incredere. Dar pe langa asta, este destul de greu, ca si magazin online, sa castigi increderea celor care iti viziteaza site-ul si e si mai greu sa o pastrezi. O alta problema, cu care se confrunta este faptul ca nu inteleg in profunzime mecanismele digitale. Al treilea aspect, pe care eu l-as numi o problema este faptul ca multi stabilesc asteptari nepotrivite la bugetul alocat.