Claudiu Farcas lucreaza de mai bine de 10 ani in mediul online si tot ceea ce tine de el.

In prezent, coordoneaza activitatea operationala a platformei de marketing afiliat Profitshare, un serviciu de promovare dedicat magazinelor online dezvoltat de catre Conversion – cea mai mare agentie de performance marketing din Romania.

Pe langa coordonarea activitatii platformei Profitshare, Claudiu in trecut a coordonat si campanii de vizilitate si conversii de tip Pay-Per-Click, reusind sa ajute companiile din online sa genereze mai multe vanzari si trafic pe propriile site-uri.

Claudiu Farcas va fi prezent in data de 26 si 27 aprilie la TeCOMM Bucuresti evenimentul premium de ecommerce, unde va dezbate impreuna cu alti experti din domeniu problemele cele mai arzatoare in materie de ecommerce national.

Multe companii vor sa fie promovate cat mai bine in mediul online. Sunt constienti romanii de beneficiile marketing-ului afiliat?

Chiar daca marketingul afiliat nu mai este un mod deloc nou de promovare in Romania, inca magazinele online nu exploateaza la potentialul adevarat aceasta sursa de promovare.

Majoritatea magazinelor online considera ca singurul pas pe care trebuie sa il faca pentru a genera vanzari prin promovarea afiliatilor este sa activeze un program de afiliere – insa, chiar daca pentru unele branduri mari functioneaza aceasta abordare – magazinele trebuie sa investeasca timp pentru a le comunica afiliatilor avantajele promovarii produselor proprii.

Astazi, afiliatii s-au perfectionat si aleg sa promoveze magazinele cu cele mai bune servicii, oferte comerciale – si, desigur, conditii si comisioane oferite afiliatilor in schimbul promovarii cu succes.

Avem in platforma afiliati care castiga lunar mii de euro din confortul propriului camin, facandu-si programul dupa cum vor si muncind cat vor. Acesti afiliati trebuie convinsi de magazinele nou intrate in platformele de marketing afiliat ca merita atentia lor.

Ce rezultate il sfatuiti pe un antreprenor sa urmareasca daca apeleaza la o companie ce se ocupa de marketing afiliat ca sa nu fie indus in eroare?

In primul rand, consider ca magazinul online trebuie sa isi calibreze asteptarile rezultatelor in raport cu rezultatele pe care deja le au din alte canale de promovare.

Afilierea este una dintre putinele solutii de promovare in care plata promovarii este realizata strict in raport cu rezultatele avute in vanzari, insa eforturile sunt ceva mai mari pentru succes decat a seta un comision pentru vanzare.

Iar rezultatele apar dupa actiuni concrete – ca este vorba de o strategie comerciala, de comisionare sau de comunicare.

In filmul Filantropica s-a spus ca „mana intinsa ce nu spune o poveste nu primeste pomana”. Trebuie neaparat sa aiba compania/serviciile o poveste pentru a vinde mai usor si mai mult?

Povestea este obligatorie intr-un context concurential! De ce ar cumpara clientul de la tine si nu de la alt magazin online?

Poate vei crede ca nu ai o poveste, dar orice tine de businessul tau poate fi transformat intr-o poveste – de ce ai ales sa vinzi o anumita gama de produse, motivul pentru care ai deschis un magazin online, experienta pe care tu nu ai avut-o si vrei sa o oferi clientilor tai samd.

Pune povestea ta in promisiunea magazinului tau online, iar clientii vor aprecia asta. Cand vinzi produse similare, la pret similar si la servicii similare – clientul va cumpara povestea.

Care sunt principalele 3 probleme pe care le intampina in prezent magazinele online?

Nu prea poate fi vorba neaparat de greseli in general, ci de viteza prea mica. Orice actiune de promovare sau de eficientizare adauga o caramida la constructie asadar, singura greseala pe care o poti face este sa stai confortabil ca lucrurile merg bine acum si sa nu construiesti in continuare.

Trebuie mereu sa experimentezi noi si noi canale si mijloace de promovare, strategii noi, adaptari de oferte comercializare si folosirea cu eficienta a tuturor tool-urilor disponibile pe piata, mai ales a celor de analiza a traficului.