Kunle Campbell este Advisor & eCommerce Growth Consultant @ 2X eCommerce. Misiunea sa este de a ajuta magazinele online sa vanda mai mult, sa isi atinga pragurile de performanță sau obiectivele pe care si le impun.

Prin experienta acumulata in companii de renume sau in start-up-uri nisate, Kunle ajunge la proprietarii de magazine online care au ambitii realiste si ii ajuta sa le puna in aplicare.

Despre construirea unui brand soild in comertul online si „triunghiul dezvoltarii in eCommerce” va vorbi mai detaliat la TeCOMM, in 26 si 27 aprilie. Inregistrarile continua pe: www.bucharest.tecomm.ro/register

Ce inseamna un „Triunghi al dezvoltarii in eCommerce”?

„Triunghiul dezvoltarii in eCommerce” reprezinta un tipar bazat pe un model recurent afacerilor în eCommerce cu dezvoltare rapida. L-am creat pentru a veni in ajutorul comerciantilor de produse fizice care au ambitia sa-si schiteze calea spre crestere rapida. Tiparul se centreaza pe produsul in sine si este constituit pe trei piloni esentiali dezvoltarii rapide in comertul online. Pentru a intreprinde cu succes o operatiune de retail in mediul online, produsele trebuie sa indeplineasca cel putin doua din urmatoarele trei criterii (nu neaparat pe toate trei):

  • Produsul sau produsele tale trebuie sa fie mai degraba fabricate si vandute de catre tine, decat sa comercializezi o colectie de alte branduri.
  • Produsele tale si experienta pe care o oferi cumparatorului trebuie sa fie suficient de senzationale incat sa-i determine pe clienti sa te recomande si altora. Brandurile cele mai agile de eCommerce profita de aceasta oportunitate, creand sisteme usor de utilizat, prin care clientii multumiti sa isi poata impartasi experienta unui numar cat mai mare de persoane.
  • Produsele tale ar trebui sa aiba durabilitate de la mica spre medie, astfel incat clientii sa fie nevoiti sa le cumpere din nou. Abilitatea de a determina frecventa cu care clientii iti cumpara produsele iti permite sa calculezi atat valoarea pe viata a fiecarui esantion de clienti, cat si strategia de pastrare a clientilor.
  • Am imbunatatit „Triungiul dezvoltarii in eCommerce” prin „Piramida dezvoltarii in eCommerce”, pe care o voi prezenta la conferinta TeCOMM Bucuresti.

Sunteti consultant pentru comercianti online. Care sunt greselile comise cel mai des de catre magazinele online?

Cred ca lipsa agilitatii duce la stagnarea dezvotarii multor comercianti online. Aceasta include inovarea produselor, preturile, tehnologia si marketingul. Capacitatea unei organizatii de a invata dintr-o serie de esecuri marunte face progresul mult mai rapid. In schimb, lipsa experimentului in cadrul organizatiei este un motiv primordial pentru care dezvoltarea inceteaza. Orice ipoteza sau teorie nedovedita trebuie testata. O abordare bazata pe dovezi si informatii concrete este esentiala.

Puteti sa ne impartasiti instrumentele dumneavoastra preferate pentru analiza?

In general, ma folosesc de foi de calcul Excel. Imi plac fisele Google extrem de mult, mai ales cand sunt folosite alaturi de un instrument precum Supermetrics pentru a consolida informatia venita de la Google Analytics, Facebook, YouTube, Twitter, AdWords, Bing Ads si Google Webmaster Tools.

  • Pentru a urmari traficul de baza si conversia datelor, instrumentele pe care le folosesc sunt Google Analytics, Clicky si Hotjar;
  • Pentru analize de eCommerce, imi plac foarte mult detaliile despre clienti oferite de platforme precum Metrilo, Ometria si Windsor Circle.

Ar trebui ca afacerile de eCommerce sa se pregateasca pentru a fi cumparate de retaileri si conglomerate mai mari?

Cred ca totul se leaga de motivul pentru care ai decis initial sa-ti construiesti afacerea si de succesul pe care il ai. Comerciantii digitali care ofera produse proprii, castigand astfel cota de piata, vor fi intotdeauna luati in considerare de catre brandurile si afacerile mai mari. In Statele Unite, Jet.com a fost cumparat de Walmart pentru 3 miliarde de dolari, fiind singurul veritabil retailer online rival pentru Amazon.com. Dollar Shave Club a fost cumparat de Unilever pentru 1 miliard de dolari, deoarece a fost o aditie excelenta pentru portofoliul de branduri detiunut de Unilever. Afacerile de eCommerce nu ies foarte des de pe piata prin oferta publica initiala, spre deosebire de companiile de tipul „Software as a service”. Totusi, simplul fapt ca sunt cumparate este un avantaj.

Care sunt principalele probleme pe care le intampinam azi, in eCommerce?

Pastrarea clientilor, lipsa unor platforme care sa ajute la raspandirea recomandarilor venite din partea clientilor multumiti si faptul ca, uneori, chiar produsele sunt cele care ingradesc dezvoltarea, fara cunostinta comerciantului.