Cu o experienta de peste 12 ani alaturi de companii renumite, ca Selgros, Vel Pitar sau Ecopack, Florin Filote conduce eMAG Marketplace de mai bine de 2 ani. eMAG este cel mai mare si renumit magazin online din Romania. Cu o vasta gama de produse si servicii, conduce detasat segmentul online.

Florin Filote este invitat la TeCOMM Bucuresti in 26 si 27 aprilie, unde va dezbate subiecte legate de eCommerce si extinderea magazinelor online. Mai multe informatii precum si agenda pe www.bucharest.tecomm.ro

Care sunt top 3 cele mai frecvente greseli ale magazinelor online?

Documentarea corecta a produselor cu descrieri clare, imagini de produse ilustrative, cu video, eventual. Raftul online este similar cu cel offline daca il faci sa arate bine, va contribui la cresterea conversiei. Apoi vorbim de tot ce inseamna customer care, de la simplitatea experientei de achizitie, la preluarea feedback-ului clientilor si raspunsul in timp util la problemele pe care le ridica.

Ce sfaturi le dati celor care intra in marketplace si ajung sa se plafoneze?

Sa urmareasca rezultatele si sa isi adapteze constant oferta. Sellerii din eMag Marketplace au la dispozitie tool-uri complexe de analiza, prin care pot vedea in timp real ce performeaza si ce nu si care le permit sa experimenteze mult. Platforma este flexibila si se pot extinde usor catre alte segmente, fara riscuri suplimentare.

Avem situatii cand sellerii au intrat chiar pe nise noi de produse pe care nu le aveau listate in magazinele lor. Mai mult decat atat, le transmitem constant informatii legate de produse de interes pentru clientii nostri si care nu se regasesc pe site. Asta inseamna ca tot timpul au acces la potential neexplorat.

In mediul offline pentru un magazin conteaza foarte mult vadul comercial. Are marketplace-ul de fapt cel mai puternic vad in online?

Daca ne uitam la traficul dintr-un mall, eMAG atrage lunar mai multi vizitatori decat primele 10 mall-uri din Romania in total. Zilnic produsele sunt vizitate de peste 500.000 de clienti unici. Unii cauta doar informatii despre produse sau „pretul corect”, altii vin direct si cumpara pentru ca se bazeaza pe succesul experientelor anterioare.

Considerati ca promovarea unui magazin in mediul online se face cel mai bine de catre cei care-l administreaza si cunosc clientii sau trebuie neaparat externalizat acest serviciu unei companii de publicitate?

Depinde foarte mult de nivelul la care este magazinul si ce nevoie are, de imagine, de pozitionare, de conversie. Pentru imagine si pozitionare este posibil sa ai nevoie de servicii specializate. Pentru conversie, majoritatea magazinelor folosesc tool-urile consacrate de promovare online. eMAG Marketplace este o platforma de conversie care vine si cu beneficii de promovare prin canalele de marketing ale eMAG. In plus, le oferim sellerilor o serie de training-uri despre cum sa isi creasca business-ul in mediul online si sa raspunda clientilor pe masura asteptarilor acestora.

Care sunt produsele ce simtiti ca au un potential tot mai mare in comertul electronic?

Mediul online este foarte ofertant si este mult loc pentru noi jucatori care vin cu o oferta buna de produse indiferent de segment. Clientii folosesc din ce in ce mai des acest canal de shopping datorita numeroaselor sale avantaje. Sunt si cateva categorii de produse care au o crestere foarte frumoasa in online, precum produsele home & deco, jucariile si produsele pentru copii, produsele si hrana pentru animale, produsele de beauty si fashion.