Carlo Terreni este Co-fondatorul NetComm Suisse Association și conducatorul NetComm Suisse Observatory. A lucrat ani la rand cu determinare si pasiune pentru a ajuta piata din Elvetia si Europa sa se dezvolte pe partea de ecommerce. Digital Consultant sau Account Manager, Carlo a lucrat cu companii precum Tinext, Cornèrcard, Sanofi, AET, Bally, Diamond, Artsana sau Royal Caribbean.

Carlo Terreni este invitat la TeCOMM Bucuresti, in 26 si 27 aprilie la Bucuresti, unde le va vorbi proprietarilor de magazine online despre industria ecommerce digitalizată și provocările care o dată cu deschiderea spre online.

Care este statutul industriei de eCommerce in prezent, pe plan european?
In Europa, comertul online trece prin schimbari fundamentale, iar acum, valoarea de piata a comertului online isi reafirma cresterea, conform datelor oferite de catre eCommerce Foundation. In cazul Elvetiei, datele oferite de Observatory NetComm Suisse arata ca procesul de digitalizare a Elvetiei a fost stabil in ultimii doi ani si jumatate, precum si cresterea comertului online: 90% dintre utilizatorii de internet elvetieni si 85% din totalul populatiei fac cumparaturi online. Cumparaturile online au devenit un obicei, iar in acest sens, Elvetia se claseaza imediat dupa Marea Britanie (93%) si Germania (92%).

Care este cea mai mare provocare intampinata de comertul online in 2017?
Am observat o abordare rationala in utilizarea internetului si a mediilor de comert online. In ceea ce priveste relatiile de incredere, primul loc este ocupat de catre comerciantul online, urmat indeaproape de catre modelul de vanzari „flagship”, adica cel bazat pe o „locatie centrala”. Asociatia noastra isi propune sa sustina companiile in dezvoltarea mediilor de eCommerce. Intelegerea potentialului strategiilor de marketing digital de tip „omnichannel” va deveni esentiala.

Care sunt principalele aspecte care trebuie imbunatatite in eCommerce, pentru a asigura succesul industriei?
Sondajul „Barriers to Growth”, propus de catre eCommerce Foundation ne ofera informatii foarte interesante. Astfel, topul piedicilor care pun magazinele online in incurcatura zilnica sunt cele de natura legala, logistica si cele ce tin de domeniul taxelor si al TVA-ului.

Asadar, in acest context, trebuie sa simplificam intreg procesul. Apoi, exista alte dificultati ce pot fi intampinate cand vindem in strainatate, legate de platile online, limbile straine, relatiile cu clientii si marketingul.

Care sunt problemele intalnite cel mai des de catre magazinele online, in ziua de azi?
Pentru majoritatea companiilor, magazinele online sunt cele mai mari magazine pe care le au, fiind deschise non-stop. Luand in considerare acest fapt, una dintre problemele eCommerce-ului este necesitatea de a crea atat niste structuri organizate de profit si pierderi, cat si niste politici care sa creasca vanzarile, pentru a crea noi forme de parteneriate fizice si virtuale in echipele de vanzari, in scopul evitarii conflictelor generate de modalitatile interne de vanzare a produselor.

O alta problema fundamentala este cresterea randamentului de investitii al eCommerce-ului din ultimii ani. De asemenea, „problematica” poate fi si crearea omogena a unei experiente de tip omnichannel, care sa contina atat shopping online, cat si offline, mai ales datorita costurilor ridicate a sistemelor informatice si de comunicare.

Care este subiectul principal discutat in cadrul TeCOMM eCommerce Conference&Expo?
In cadrul TeCOMM, va fi cu siguranta interesant sa oferim date generale despre evolutia comertului online in Uniunea Europeana, concentrandu-ne de asemenea pe piata online elvetiana. Din moment ce produsele cele mai cumparate in 2016 au apartinut departamentului de moda si imbracaminte, ar fi important sa aducem in discutie evolutia modei in retail, in contextul transformarilor digitale.

Recent, am dedicat acestui subiect un intreg eveniment in Lugano (eCommerce meets Fashion in the Ticino Fashion Valley), la care au participat peste 900 de oameni interesati de acest domeniu. Cred ca va fi interesant sa primim feedbackul audientei de la TeCOMM eCommerce Conference&Expo.