Conferinta de comert electronic TeCOMM Bucuresti sustine industria de eCommerce din Romania si Europa de Est.

Vrem sa aflam cum si-au maximizat magazinele online vanzarile, ce au luat in considerare cand au intrat in online si ce trebuie sa faci pentru a fi mereu pe primul loc, mereu cu un pas inaintea concurentei. Pentru asta am discutat cu reprezentatul unui magazin online.

www.Bautura-online.ro este magazinul specializat pe comercializarea bauturilor alcoolice, iar din 2010 sunt importatori directi in Romania pentru whisky, vinuri, soft drinks sau bere. Teodora Neagu lucreaza in departamentul de marketing a magazinului si ne-a vorbit despre cum a schimbat activitatea afacerii online.

www.haitonic.com

Cum a inceput aventura in mediul online magazinul pe care ii reprezentati?

Magazinul nostru se incadreaza in categoria Beverages si am inceput „offline” ca distribuitori de alcool in toata tara, avand in portofoliul nostru magazine en-gros si clienti din industria Horeca. Din anul 2010 suntem importatori directi in Romania pentru bauturi alcoolice, whisky, vinuri, soft drinks, bere. Depozitul central este in Cluj-Napoca la Park Logistic Transilvania, unde depozitam si transportam clientilor nostri bauturile comandate.

Urmatorul pas a fost intrarea in mediul online prin deschiderea magazinului online www.Bautura-online.ro in 2014. Desi magazinul online avea succes, in perioada aceea, aproape toata activitatea se desfasura pe partea de distributie, iar magazinul online nu a primit aceiasi prioritate. In consecinta, business-ul nu s-a axat atat de mult pe mediul online, pana cand nu s-au analizat mai multi factori.

Anul 2016 a fost anul in care am decis sa alocam mai multa atentie comertului online si sa dezvoltam puternic acest segment. Am facut research, am analizat costuri, am gasit furnizori pentru serviciile de care aveam nevoie, am schimbat platforma si site-ul a trecut printr-un proces de redesign.

Site-ul a fost modificat complet.Valorile dupa care ne ghidam in activitatea noastra au fost imbunatatite in favoarea clientului, iar procesul de cumparare a fost simplificat.

Principalul diferentiator fata de concurenta noastra este pretul cel mai mic din Romania pentru toata gama de produse. Clientul nostru este interesat de cantitati mari si preturi mici iar noi ne-am „mulat” pe preferintele lui, oferind calitate si servicii inalte la pretul corect. Le oferim retur gratuit in termen de 21 de zile la produsele neconsumate si nedesfacute. Acest lucru ii influenteaza foarte mult in decizia de cumparare si colaborare.

Echipa noastra pune accentul foarte mult pe „customer care”, iar clientii nostri simt asta si ne multumesc, fiind un atu foarte important pe care ne bazam. Deoarece avem sediul in Cluj-Napoca, ne-am dorit sa fim mai aproape de clujeni si sa le oferim ceva special. Avantajul pe care il oferim clujenilor este transportul gratuit in aceeasi zi in care au plasat o comanda, doar in raza municipiului.

www.haitonic.com

Ce fel de produse vindeti?

Vindem bauturi alcoolice fine, dar si bauturi standard care se consuma la petreceri, evenimente sau de „uz casnic”, seara la un film: vinuri, whiskey, vodka, cognac, rom, tequila s.a. Produsele noastre sunt importate din Uniunea Europeana, iar ca sa va spun un mic secret, planul nostru este sa comercializam in viitorul apropiat produse romanesti pe care sa le punem la dispozitia clientilor nostri, in urma cererilor multiple.

Care sunt cele trei provocari in materie de comert electronic pentru dvs. si care sunt cele trei temeri?

Cele 3 provocari ale noastre sunt: mentinerea stocurilor, oferirea unei game cat mai diversificate de produse si procedurile logistice de import, transport si distributie.

O temere sau mai bine spus, o problemna cu care ne-am putea confrunta, este transportul produselor in siguranta pana la clienti. Fiind vorba de sticle, exista riscul sa se sparga la transport. Totodata, ne dorim sa nu cadem intr-o extrema de plafonare la un nivel de performanta scazut. Asadar, o potentiala temere ar putea fi plafonarea businessului, dar suntem in continua dezvoltare si crestere.

Punem accent puternic pe satisfactia clientului, il consiliem, il ajutam si speram ca aceasta atentie sa fie perceputa si recunoscuta ca un atu. De asemenea, mentinerea celui mai mic pret sub pretul de concurenta este un proces care necesita mult timp si dedicare. Aceasta nu se incadreaza neaparat intr-o temere, ci intr-o siguranta a pretului pe care dorim sa le-o insuflam clientilor si o munca continua de research.

www.haitonic.com

Care a fost cea mai reusita campanie implementata de dvs. in mediul online si care au fost rezutatele?

Cea mai reusita campanie a fost Black Friday 2016. Noi garantam deja cel mai mic pret din Romania, iar de Black Friday am redus preturile cu inca 20% la anumite produse. Rezultatele au fost uimitoare: comenzile au fost mai mari cu aproximativ 80% fata de o zi obisnuita, iar baza de date de clienti a crescut semninficativ. In acelasi timp, a crescut si traficul din showroom.

Cat timp a durat dupa ce v-ati implementat site-ul pana la prima vanzare?

Practic, varianta nou implementata in 2016 a avut ca scop direct vanzarea. Prima versiune a site-ului din 2014 a fost mai mult un site de prezentare si nu se punea accentul foarte mult pe el, deoarece se lucra mai mult pe partea de distributie. In 2016, a durat foarte putin pana la prima comanda, deja aveam o clientela care ne cunostea, a fost necesara putina promovare, mai ales ca in aceeasi perioada am deschis primul nostru magazin tip showroom din Cluj-Napoca.

Ce parere aveti despre prezenta in online: o necesitate sau un trend?

Prezenta in online este o necesitate, comertul online este pe trend ascendent si se dezvolta incontinuu. Ca firma, magazin sau furnizor de servicii, trebuie sa fii prezent in mediul online, altfel pierzi un segment foarte important de potentiali clienti si nu poti sa fii gasit. Reteta online + offline merge foarte bine si este ideala pentru a-i multumi si impaca pe toti clientii. Noi trebuie sa mergem unde sunt clientii nostri, sa fim unde ne cauta si cand au nevoie de serviciile noastre.

Editia din acest a TeCOMM Bucuresti are loc in perioada 26-27 aprilie la Radisson Blu Hotel*****, iar inscrierile continua pe bucharest.tecomm.ro.