Platformele magazinelor online trebuie sa fie performante si sa ofere servicii de calitate. Potrivit statisticilor din 2017, persoanele cu varsta cuprinsa intre 53 si 71 de ani petrec 4 ore pe saptamana sa cumpere online, in timp ce generatia Millenials petrece aproximativ 6 ore, la fel de mult timp ca in viata reala, informeaza bigcommerce.com.

Platforme online, plati in mediul online, comportamentul consumatorului sau vanzarile in online sunt doar cateva din temele ce vor fi dezbatute  intre 26 si 27 aprilie in cadrul TeCOMM eCommerce Conference&Expo, punctul de intalnire pentru peste 250 proprietari ai magazinelor online si profesionisti in comertul electronic.

Un magazin online ar trebui sa tina cont de aceste elemente cheie, conform specialistilor prezenti la TeCOMM Bucuresti:

  1. Platforma  de ecommerce folosita

Una dintre platformele de renume care vine in sprijinul proprietarilor de magazine online este Exponea, ce ajuta la colectarea si analizarea informatiilor pe care le detin. In calitate de director regional, Jakub Minks (Regional Director, Central&Eastern Europe, Exponea) este responsabil de vanzari, servicii sau suport pentru 11 tari centrale si din Europa de Est. Combinandu-si gandirea analitica cu intelegerea reala a lumii de afaceri, Jakub aduce valoare, substanta si intelegere clientilor sai. Jakub Minks va prezenta cum sa iti alegi platforma potrivita pentru magazinul online si de ce sa tii cont cand o alegi.

2. Optimizare SEO

Platforma online reprezinta unul dintre elementele cheie in eCommerce, insa succesul business-ului online depinde si de continutul care trebuie indexat.

Activitatea de optimizare SEO a devenit tot mai complexa, tot mai apropiata de ce inseamna marketingul online in general. Pentru listarea organica pe care Google o ofera, acesta ia in calcul indicatori noi de prezenta a unui brand in retele sociale, in site-uri de video streaming precum Youtube, in site-uri de specialitate, in site-uri de stiri, in forumuri, in bloguri… si asa mai departe. Google observa prin algoritmii sai cum utilizatorii interactioneaza cu continutul pe care-l creezi (indicatorii de user experience). Astfel activitatea de optimizare SEO a inceput sa ocupe tot mai mult din ceea ce reprezinta marketingul online”, declara Ovidiu Joita (CEO, Iagency), profesionistul in SEO si marketing online de peste 15 ani avand in portofoliul sau companii precum: DCnews, Floria, Totalsoft sau Retargeting.

Ovidiu va sustine un workshop avansat in materie de SEO, prezentand cele mai noi tehnici si tendinte in domeniu.

3. Relatia cu clientii 

Relatia cu clientii influenteaza imaginea magazinului online. 88% dintre cumparatorii online sunt influentati de serviciile de call-center atunci cand fac cumparaturile online, iar 95% povestesc experientele negative avute cu magazinele in mediul online, potrivit statisticilor furnizate de Zendesk, compania de software care colaboreaza cu peste 200.000 de organizatii internationale.

In Romania, Mediatel Group condusa de Dan Mazilu, speaker in cadrul TeCOMM, ofera servicii si solutii complete pentru clienti de pe toate continentele. Mediatel a fost desemnata ca fiind una dintre cele mai puternice companii romanesti intre 2015 si 2016, fiind in top 4% companii care indeplinesc criteriile de eligibilitate. In cadrul TeCOMM, Mazilu va participa alaturi de proprietarii magazinelor online la forumul TeCOMM Cross-border din 26 aprilie pentru a prezenta modalitățile de extindere a business-urilor online.

Ce sta in spatele succesului magazinelor online

Unul dintre magazinele online ce au reusit sa dezvolte relatii de succes cu clientii si sa se impuna pe piata este ECCO Shoes prin Victor Tighinean (General Manager pentru Romania, Ungaria, Slovenia, Croatia si Serbia la ECCO Shoes).  Victor Tighinean a inceput bussines-ul in industria incaltamintei in 1998 cu cateva magazine multibrand, iar in 2004 a obtinut Masterfranciza ECCO pentru Romania si Republica Moldova, cand a deschis primul magazin ECCO in Cluj-Napoca. In prezent, detine 24 de magazine ECCO, iar din 2000 dezvolta business-ul magazinului online prin strategia omnichannel.

Inca de la infiintare, ECCO are sediul central in Danemarca si are peste 19.500 de persoane angajate din 50 de nationalitati din intreaga lume. Victor Tighinean va prezenta in cadrul TeCOMM ce se afla in spatele povestii de succes a businessului pe care il detine si modalitatile prin care reuseste sa creasca magazinele online in functie de profilul clienților internaționali.

TeCOMM eCommerce Conference&Expo, organizat de agentia Libero Events, este evenimentul premium din Europa de Est dedicat industriei de eCommerce. Intre 26-27 aprilie la Radisson Blu Hotel*****, TeCOMM include prezentari, dezbateri si workshopuri sustinute de speakeri de renume la nivel international precum: Richard Prenderville (CMO & Founder, Peloton Digital Marketing Group), Mike Bainbridge (Chief Digital Technologist, Rackspace), Nick Lansley (Innovation Insider, Nick Lansley’s Innovation Lab), Carlo Terreni (Netcomm Suisse, General Director), Sven Bally (Founder & Senior Consultant,  XETA) sau Kunle Campbell (Advisor & Ecommerce Growth Consultant,2X eCommerce). An de an, TeCOMM aduce impreuna proprietarii magazinelor online si profesionistii in eCommerce cu scopul de a impartasi solutii practice din comertul electronic. Inscrierile continua pe http://bucharest.tecomm.ro/register.

Ce aduce nou TeCOMM?

Forumul TeCOMM Cross-Border, un debate care are ca și scop identificarea unor potențiale parteneriate, pașilor care se fac pentru extinderea la nivel internațional și dezvoltarea pieței de ecommerce din Romania, care momentan nu ocupa tocmai un loc fruntaș la nivel de Europa.

Despre ce se discută în cadrul TeCOMM Cross-border:
În cadrul unei mese rotunde cu discuții libere, în intervalul 14:00 – 18:00, ​agenda va cuprinde:
– trendurile în eCommerce la nivel European​ cu focus pe zona de Europa Centrala si de Est​
– ​primii pasi in extinderea peste grani​ț​e a unui magazin onlin​e​
– aspectele logistice
– legislație
– management financiar
– plăți online
– comunicare, SEO, PPC, Google Adwords la nivel regional (Europa Centrala si de Est)
– externalizarea serviciilor, care, c​â​nd, cum ​ș​i cu cine?
– managementul echipelor
– exemple ​ș​i studii de caz
Forumul reprezinta spa​ț​iul ideal pentru socializare și identificare a unor potențiale parteneriate.

Speakerii prezenți la TeCOMM Cross-border Forum:
Peste 20 participanți vor fi prezenți în cadrul secțiunii, iar printre participanții care vor lua cuvântul se numără:
– Jeese Weltevreden (Research Director, eCommerce Foundation) – Olanda
– Carlo Terreni (General Director @ Netcomm Suisse) – Suedia
– Ivan Vrhel (Head of Commercial Bank @ Citi Romania) – Romania
– Dan Mazilu (Owner @Mediatel Group) – Romania
– Laurentiu Cenusa (a condus Aoro.ro pe alte piete)
– Victor Tighinean (ECCO Shoes, Romania, Ungaria, Slovenia, Croatia si Serbia)
și alții.

Companiile care inteleg aportul pe care conferinta de eCommerce il are in dezvoltarea mediului de business online si care sustin evenimentul sunt:

Parteneri: CitiBank, Exponea, Iagency,  Mediatel Group, Retargeting.biz, Hostvision, Proclick, Content Speed, DWF, Profitshare, Muehle, Mihai Sosa, Customsoft, Credius, C-Solutions, DHL

Recommended Payment Processor: Netopia mobilPay

Sustinut de: Mready, MxHost, Conectoo

Official Car: Midocar