Black Friday este cea mai importantă zi a anului pentru sectorul de e-commerce. În 2017, sunt așteptate vânzări și mai mari față de anii anteriori. Conform unui studiu realizat de RTB House, Black Friday se află pe un trend ascendent cu fiecare nou an.

Anul acesta, 17 noiembrie reprezintă ziua Black Friday în România. Pentru magazinele online, este primul moment premergător sezonului sărbătorilor de iarnă, dar și o oportunitate importantă de a atinge vânzări uriașe.

Creșterile generate de Black Friday de la an la an

RTB House, companie globală care oferă tehnologii de retargetare de ultimă generație pentru

zona de comerț online, a supus analizei sute de campanii din regiune pentru a vedea cum a crescut popularitatea fenomenului Black Friday de la an la an. Evenimentul din 2016 a atras cu 106% mai mulți cumpărători decât cel din anul anterior, 2015. De asemenea, evoluția tranzacțiilor a fost chiar mai spectaculoasă: creștere cu 204%.

O creștere însemnată s-a înregistrat și în cazul vizitelor în magazinele online, acestea crescând de Black Friday cu 65% raportat la întreaga lună noiembrie. Aceste date au fost colectate de RTB House din 400 de campanii desfășurate pe 10 piețe.

Cătălin Emilian, Country Manager RTB House în România, estimează că Black Friday va fi și mai popular anul acesta. „Rata de conversie pentru Black Friday în 2016 a fost cu aproape 70% mai mare față de campania din noiembrie 2015. Credem că trendul ascendent va continua și în 2017 și că recordurile vor fi depășite“, a declarat acesta.

Pregătiri de Black Friday

Mai este doar o zi până pe 17 noiembrie, ziua dedicată Black Friday în România. Oamenii de marketing se pregătesc foarte bine pentru acest eveniment, lansând campanii publicitare personalizate pentru clienții lor.

Retargetingul este un instrument extrem de important, care poate personaliza mesajele publicitare de Black Friday într-un mod extrem de precis. Folosindu-se de inteligența artificială (AI) și de algoritmi deep-learning pentru retargetare, marketerii pot lansa campanii cu cele mai dorite produse pentru fiecare client în parte.

De asemenea, campaniile de retargetare pot fi concepute pentru nevoile fiecărui magazin în parte. Oamenii de marketing trebuie să aibă în vedere mai multe scenarii atunci când pregătesc ofertele de Black Friday. Nu e nevoie decât de o perioadă scurtă de timp pentru a realiza setările campaniilor de retargetare pentru Black Friday, iar rezultatele nu vor întârzia să apară.